Nederlandse geschiedenis en de 4 T's

4 november 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Zondagochtend kregen we na wat nachtelijke onderbrekingen van Pien (hallo jetlag 😂) de meiden met moeite om half tien wakker.
Na het ontbijt huurden we voor maar liefst 1,80 euro per stuk fietsen, nou ja zeg maar fietsjes, met zitjes achterop. In de vorige blog omschreven we die zitjes nog als fietsstoeltjes, in feite waren het meer een soort opengeknipte wasmanden. Knieën tegen het stuur en trappen maar. We kwamen er, maar vraag niet hoe..

De eerste stop was het Thai Birma Railway Centre. Een museum waar wij meer te weten kwamen over een stukje (Nederlandse) geschiedenis en de meiden onder de indruk waren van nagemaakte scènes. Aansluitend wierpen we een blik op de War Cemetry waar zo'n 2000 gesneuvelde Nederlanders een graf hebben. Nog een dansje in een nabijgelegen tempel, wat streetfood gekocht en terug met de knieën tegen het stuur.

DSC04180-01DSC04173-01DSC04184-01DSC04185-01

Na een middag in en om het zwembad gingen we 's avonds richting het centrum. Alleen het tuk tuk ritje was al een geweldige ervaring voor de meiden, wat zaten ze te glunderen, 'wow we gaan pikkie-hard' aldus Pien. Bij het Bicycle Café heerlijk gegeten en de meiden lekker gespeeld en daarna met de tuk tuk (joepie!) terug om te gaan slapen.

20191103_174027-02

Vandaag maakten we een ronde langs verschillende sights. De dag stond in het teken van de 4 T's: TukTuk, Tempels, Tree en een Thaise massage. Waar iedereen een air conditioned private taxi huurt regelden wij het tuk tuk mannetje van gisteravond om met ons overal langs te scheuren 😊. Zo konden wij maar vooral ook Soof en Pien eens goed om ons heen kijken. En als er dan eens 100 paarden op de weg staan, konden we ze ook aanraken.

DSC04255

We beklommen de trappen van Wat Tham Sua met een reusachtig gouden boeddha als beloning.

DSC04190-01DSC04196-01DSC04204-01DSC04207-01DSC04212-0120191104_114501-01

Daarna bezochten de drakentempel Wat Ban Tham (wederom een flinke klim, wat zijn die meiden bikkels!) en lieten de bellen klinken.

DSC04222-01DSC04237-01DSC04240-01DSC04241-01

Tot slot trakteerde de tuk tuk chauffeur ons nog op een ritje langs de Giant Tree. Wat inderdaad gewoon een grote boom was (en trekpleister voor Chinezen, 'Oh your baby is so cute) en een prima plek voor verstoppertje bleek.

DSC04243-01DSC04253-01

In de namiddag was het weer tijd voor een welverdiende duik in het zwembad en ging Lenneke kennis maken met de ellebogen van een lief klein Thais vrouwtje (Jan had gisteren al de primeur).

We kijken uit naar de komende dagen hier in deze prachtige omgeving, waarbij we sowieso nog The Bridge over the River Kwai en de Erawan watervallen zullen bezoeken. Tot een volgend verhaal!

Liefs,
Jan Lenneke Soof en Pien

1. Wilma:
    4 november 2019
    Ik krijg spontaan heimwee... genieten 😍
  2. Babs:
    4 november 2019
    WoW die boom!! Echt heel tof👌🏻
  3. Carin:
    4 november 2019
    Ohhhhh....ik wil óók weer....superleuk om te zien en lezen.
    Geniet met Grote G

Gr Carin (collega Jaap en héél klein beetje huisvriendin)
  4. Susanne:
    4 november 2019
    Leuk om jullie reis zo te volgen!
  5. Lieke:
    Heerlijk!😃
  6. Anneke en Peter:
    4 november 2019
    Leuk om met jullie mee te mogen reizen en wat hebben jullie al veel gedaan, wat een toppers Soof en Pien en een trekpleister voor de lokale mensen.
  7. Rosa:
    4 november 2019
    Echt super gaaf 😍 en wow die boom. Veel plezier samen😘😘
  8. Jurgen Van der Perk:
    Uitkijken voor de aapjes bij de Erawan watervallen. Mooie omgeving. Enjoy
  9. Kelly:
    4 november 2019
    Wat een fantastische foto’s weer!
  10. Patricia Lauwen:
    5 november 2019
    Via Jaap ( collega) mag ik jullie reis ook mee beleven. Wat geweldig!
    Groetjes
  11. Eva:
    6 november 2019
    Nog geen week op pad, en wat een grote en kleine avonturen al! Fijn om zo mee te mogen genieten.
  12. Sabine:
    6 november 2019
    Zie die fietstocht al helemaal voor me 😆. Klinkt gaaf allemaal!
  13. Nicole Vleeshouwers:
    7 november 2019
    Wat ziet het er fantastisch uit allemaal. Nog heel veel plezier daar!