Huisje aan de zee

4 december 2019 - Tambon Sam Roi Yot, Thailand

We hadden al laten weten dat we goed waren aangekomen bij ons huisje aan zee. Althans, aan zee.. We hadden Soof en Pien verteld dat we een huisje aan zee zouden hebben. Soof was daarom toch wel teleurgesteld want ze had gedacht dat ze uit het huisje direct in de zee kon stappen. We hadden wel zeezicht, maar zaten wel een meter of 50 van het strand.
We zijn op het eiland gekomen met de speedboat. Dat ging erg snel (dat dachten jullie waarschijnlijk gezien de naam al wel) en was toch wel erg spectaculair en een mooie belevenis (al vond Pien het blijkbaar slaapverwekkend want die sliep heerlijk op de bonkende golven..).

IMG-20191204-WA0004

Het aan land stappen was ook spannend, geen tassen of kinderen vergeten, en daar stonden we dan op de pier van Ko Phayam. De relaxte eilandsfeer overviel ons meteen. Auto's zijn er op het eiland niet, iedereen doet hier alles met de scooter. We aten en dronken wat en toen wachtte het volgende avontuur: met de scooter(taxi) naar onze accommodatie. Dat vonden we toch allemaal wel erg leuk!

IMG-20191202-WA001120191203_09413420191203_094105

Je huisje zo dicht bij de zee is natuurlijk heerlijk. Onze bungalow was prima, maar het is wel onze enige slaapplek waar we geen airco en warme douche hebben dus dat was even wennen. De meiden wilden meteen naar het strand en wat een fijn plekje bleek dat te zijn. De zee was heerlijk rustig en Soof en Pien kregen geen genoeg van het zwemmen en spelen in de zee en op het strand.

20191130_162454

Door alle indrukken kwam Pien 's avonds niet meteen in slaap. Heel zachtjes sloop ze naar onze kamer en bleef om het hoekje staan. Bleek ze boven op een mierenkolonie te zijn gaan staan.. Gillend kwam ze aangerend, met mieren op haar hele lichaam. Dat was even schrikken maar gelukkig konden we haar vrij snel verlossen en bij de receptie hadden ze behoorlijk effectief mierenspul.

Met zo'n lekker strand voor de deur hoef je eigenlijk natuurlijk nergens anders heen, maar wie ons een beetje kent weet dat we dit wel hebben gedaan. Je wilt toch ook wel wat andere plekken en stranden van het eiland zien...

DSC04805DSC04810DSC04811DSC04826DSC04832

Op die manier hebben we toch een aantal leuke lunch-tentjes weten te vinden en hebben Soof en Pien nog wat vriendjes gemaakt op het eiland.

DSC04838DSC0484120191201_12344020191202_103017IMG-20191202-WA0007IMG-20191202-WA0010IMG-20191202-WA000220191202_12272920191202_114843

Ook kwamen we de zoveelste geëmigreerde Belg tegen. Opmerkelijk dat ondanks dat dat taaltje zo zacht is en iedereen er lacht, ze zo massaal hun land de rug toe keren. Voor Jan kwam het hoe dan ook goed uit, even lekker een half uurtje het laatste wielernieuws bespreken.

20191201_122634DSC04856DSC04851DSC04864

Na 4 nachten zat het er al weer op en wachtte de lange reis naar Sam Roi Yot: eerst met de scootertaxi, daarna met de speedboat en vervolgens ook nog ruim 5 uur met de taxi. Dan ben je wel blij dat je een zwembad voor de deur van je prachtige AirBnB huisje hebt. Het strand is ook nog eens vlakbij en in de omgeving is genoeg te doen, daarom blijven we hier maar liefst 9 nachten. Een prima plek om deze fantastische vakantie af te sluiten!

Liefs,

Jan, Lenneke, Soof en Pien

1. Nol:
    4 december 2019
    Heerlijk allemaal.
    Nog 9 nachtjes en dan zien we jullie gelukkig weer. Kusjes!
  2. Sabine:
    4 december 2019
    Geniet van de laatste dagen. Hier zal het koude weer op jullie wachten 🤔
  3. Anneke en Peter:
    5 december 2019
    Alweer jullie laatste bestemming, wat hebben jullie ontzettend veel fantastische dingen beleefd. Nu heerlijk rustig bijkomen van het vele reizen, genieten van elkaar, de zon, de zee, het strand en het heerlijke weer. Heel veel plezier nog, 👙🌞😎🏊‍♀️😘
  4. Kelly:
    8 december 2019
    Wat een geweldige foto’s weer van die mooie plek! Nu lekker aan het genieten van de laatste locatie! Wij kijken uit naar jullie terugkomst hoor! X
  5. Elke:
    10 december 2019
    Heerlijk weer al die mooie plaatjes! Geniet nog enorm van jullie laatste dagen daar. En daarna weer op naar een volgend avontuur. Tot snel. 😘